Politikai kommunikáció a Facebookon

A kutatásról:

A kutatás a közösségi médiában zajló politikai kommunikációt vizsgálja, különös tekintettel az állampolgári kommunikációra. Az állampolgári kommunikáció a közösségi médiának köszönhetően felértékelődött a politikai kommunikációs folyamatban, ezért érdemes vizsgálni, hogy ez milyen következményekkel is jár a politikai kommunikáció tartalmára nézve. A kutatás képviselőjelöltek Facebook-oldalain vizsgálja az állampolgári reaktivitást, arra kíváncsi, hogy milyen tartalmak képesek leginkább reakciókat kiváltani a követőkből, illetve virálissá válni.  

Publikációk a témában:

Bene Márton (2017): Influenced by Peers: Facebook as an Information Source for Young People. Social Media + Society, 3(2), 1-14.

Bene Márton (2017): Egymásra hangolva. A Facebook információforrássá válásának hatása az egyetemista fiatalok politikai viselkedésére. In. Szabó A. & Oross D. (szerk.) Csendesek vagy lázadók? A hallgatók politikai orientációi Magyarországon (2011-2015) (pp. 50-77.). Belvedere Meridionale, Szeged.

Bene Márton (2017): Sharing is Caring! Investigating Viral Posts on Politicians' Facebook Pages during the 2014 General Election Campaign in Hungary. Journal of Information Technology and Politics, 14(4): 387-402.

Bene Márton (2017): Megosztó politikusok. Virális tartalmak a képviselőjelöltek Facebook-oldalain a 2014-es kampányban. Médiakutató tél. 

Bene Márton (2017): Go viral on the Facebook! Interactions between Candidates and Followers on Facebook during the Hungarian General Election Campaign of 2014. Information, Communication and Society 20(4): 513-529.

Bene Márton (2016): Virális politika. Állampolgári reaktivitás a képviselőjelöltek Facebook-oldalain. Politikatudományi Szemle 25(2): 84-110.